Misschien vind je dit ook leuk
Wilt u uw contract voor internet, telefonie of televisie opzeggen? Lees dan eerst goed je contract door. Hierin staan de algemene voorwaarden en de contractduur vermeld.
Abonnement opzeggen
Wanneer u uw abonnement tussentijds wilt opzeggen terwijl de contractperiode nog niet is afgelopen (dit is vaak 1 of 2 jaar), kunt u het beste contact opnemen met uw aanbieder. Deze kan aangeven wat er in de algemene voorwaarden is bepaald. Eventueel kan er een opzegboete opgelegd worden.
Eén maand opzegtermijn
Wanneer u contractduur verlopen is en u heeft niet opgezegd, wordt het contract stilzwijgend verlengd. De opzegtermijn bedraagt nu maximaal 1 maand. Het abonnement loopt dus niet vanzelf af aan het einde van de contractduur, u dient abonnement zelf op te zeggen.
U heeft uw abonnement verlengd of gewijzigd
Wanneer u in de tussentijd uw abonnement heeft gewijzigd, bijvoorbeeld voor sneller internet, meer belminuten of een ander televisiepakket, dan heeft u een nieuw contract afgesloten. Hierdoor gaat opnieuw de duur van 1 of 2 jaar in.
Heeft u een klacht over de opzegging?
Het opzeggen van een abonnement gaat helaas niet altijd even makkelijk. Wanneer u klachten heeft met betrekking tot het opzeggen van uw abonnement is het verstandig om dit eerst met uw aanbieder te bespreken. In veel gevallen is er een gezamenlijke oplossing te vinden waar beide partijen zich in kunnen vinden. Lukt dit niet? Schakel dan juridische hulp in. Dit kan bijvoorbeeld via een advocaat of via rechtsbijstandverzekering.